خواص عسل, دسته‌بندی نشده

خواص عسل و پیاز چیست و طریقه مصرف آن چگونه است

خواص عسل و پیاز در درمان بیماری ها

خواص عسل و پیاز در درمان بیماری ها به خوبی شناخته نشده است و افراد کمی با فواید آن آشنا هستند. در صورتی که از شربت سرفه کنونی خود ناراضی هستید، عسل و پیاز را امتحان کنید که نوعی داروی سرفه می باشد. این ترکیب، نوعی شربت خوش طعم و موثر می باشد. شاید باورتان نشود، اما با استفاده از پیاز می توان داروهای طبیعی زیادی تولید نمود و ما در این مقاله می خواهیم شما را با خواص شگفت انگیز آن آشنا کنیم.

 

خواص عسل و پیاز چیست و طریقه مصرف آن چگونه است

خواص عسل و پیاز چیست و طریقه مصرف آن چگونه است

 

درمان آسم با پیاز و عسل

مخلوط پیاز با عسل آسم را درمان می کند، همانطور که برخی مطالعات بین المللی تایید کرده اند و در عمل با مصرف تقریبا هر 3 ساعت یک قاشق غذاخوری آب پیاز با یک قاشق عسل مخلوط شده، ثابت شده است. این مخلوط در دفع بلغم جمع شده در مجاری تنفسی (که منجر به تنگی نفس و بروز حملات آسم می شود) توانایی بالایی دارد.

پیاز و عسل مفید برای دیابتی ها

ترکیب عسل و پیاز سطح قند خون را در بیماران دیابتی کاهش می دهد زیرا پیاز حاوی گلوکوزین است. این ماده از نظر عمل مشابه هورمون انسولین است. به دلیل خاصیت کاهندگی قند خون، غذای بسیار مهمی برای افراد مبتلا به دیابت می باشد.

سلامتی دهان با ترکیب پیاز و عسل

ترکیب عسل و پیاز تمام میکروب های موجود در دهان را از بین می برد و علاوه بر آن موجب دفع کرم های معده می شود، با خوردن یک قاشق عسل مخلوط با پیاز و شستشوی دهان بوسیله آن به مدت دو دقیقه و سپس بلعیدن آن دهان خود را استریل کنید.

یک مطالعه مصرف مخلوط عسل و پیاز برای درمان سرطان را تایید کرده است. در درمان آنفلوانزا و سرماخوردگی مفید است و مشکلات سوء هاضمه، تب و عفونت های دهان و گلو را درمان می کند.

 

همچنین بخوانید: نکات کاربردی پخت و پز با عسل

 

پیاز و عسل برای لاغری

در واقع پیاز یک نوع آنتی اکسیدان می باشد که متابولیسم را تقویت می کند و مانع تجمع چربی می شود. پیاز دارای کالری بسیار کمی است و سدیم بسیار کمی دارد و فاقد چربی و کلسترول می باشد. از این رو، اگر شما در مورد لاغر شدن واقعا جدی هستید آن را در رژیم غذایی خود بگنجانید.

روش مصرف پیاز و عسل برای لاغری

نوشیدن عسل  با شیره پیاز با معده خالی هر روز صبح می تواند به کاهش چربی اضافی بدن شما کمک کند. عسل  یک ماده عالی برای کاهش وزن می باشد، بنابراین مخلوط پیاز و عسل به صورت اکسیر برای کاهش وزن بسیار مفید است. پس به طور منظم با معده خالی آن را مصرف کنید.

درون یک کاسه پیاز را خرد کرده و بر روی آن عسل بریزید و بگذارید این مواد به مدت چند ساعت با یکدیگر مخلوط شوند. پس از آن، ترکیب آماده است.

به مدت دو روز، یا هر مدت زمانی که سرفه کاهش یابد، هر دو ساعت ۱ قاشق چایخوری از این مخلوط را میل کنید و هنگامی که سرفه شما کاهش یافت دفعات مصرف را کمتر کنید.

کمک به کاهش اثر زخم یا سوختگی

تحقیقات بسیاری نشان می دهد که استفاده از عصاره پیاز، به عنوان محصولی خاص حاوی آلانتوئین و هپارین می باشد که بر روی پوست به مدت ۱۰ هفته الی ۶ ماه، رنگ و ظاهر، همچنین درد و خارش ناشی از جای زخم، سوختگی، پاک کردن تتو و زخم های جراحی را بهبود می بخشد. و از آنجا که عسل نیز در بهبود زخم ها تاثیر شگفت انگیزی دارد ترکیب آن دو می تواند در درمان آثار زخم یا سوختگی بسیار نافع باشد.

پیاز و عسل به تغذیه باکتری های مفید روده کمک می کنند

باعث تحریک حرکت روده می شود زیرا حاوی روغن های فرار و شیر سلولزی است و همچنین حاوی موادی است که ادرار و صفرا تولید می کند.

پری بیوتیک ها به عنوان غذای باکتری های مفید روده شناخته می شوند. یکی از این پری بیوتیک ها فروکتواولیگوساکارید است که بطور طبیعی در مواد غذایی مانند عسل، سیر، گندم، پیاز، موز، یا تره فرنگی یافت می شود. تخمیر FOS درون روده بزرگ منجر به ایجاد اثرات فیزیولوژیک زیادی من جمله افزایش تعداد بی فیدوباکتری ها درون روده بزرگ، افزایش وزن مدفوع، افزایش جذب کلسیم، احتمال کاهش سطوح چربی خون و کاهش زمان عبور مواد غذایی از دستگاه گوارش می شود. تجربیات ثابت کرده است که افزایش بی فیدوباکتری ها، به دلیل کاهش سطح آمونیاک خون و تولید ویتامین ها و آنزیم های گوارشی، برای بدن بسیار مفید است.

احتیاط: اگرچه این پری بیوتیک ها برای ما مفید هستند، با این حال ممکن است منبع تولید گاز روده نیز باشند. تولید گاز روده می تواند بصورت ناراحتی شکمی یا ورم، افزایش نفخ شکمی و بوی بد دهان بروز نماید. در صورتیکه مبتلا به سندروم روده تحریک پذیر هستید، در مصرف این مواد احتیاط کنید.

عسل و پیاز از ابتلا به سرطان دستگاه گوارش پیشگیری می کند

پیاز دارای خواص آنتی اکسیدانی، آپوپتوتیک و سیتوتوکسیک پیشرفته است. عسل و پیاز حاوی اجزای فعالی هستند که می توانند پیشرفت عامل های سرطان زا را تحت تأثیر قرار دهند.

احتیاط: مصرف مقادیر زیاد پیاز می تواند باعث رقیق تر شدن خون شود. در صورتی که مقدار زیادی پیاز سبز بخورید یا میزان مصرف خود را سریع افزایش دهید، ویتامین کا موجود در آن ممکن است با داروهای رقیق کننده خون مانند کومادین، تداخل ایجاد کند.

 

همچنین بخوانید: فواید کنجد و عسل را بشناسید

 

پیاز و عسل داروی طبیعی آنفلوانزا

پیاز و عسل به درمان سرماخوردگی و آنفلوانزا کمک می کنند برای این منظور، آن را به شرح زیر تهیه کنید:

  • دو قاشق غذاخوری آب پیاز
  • یک فنجان چای یا آب گرم
  • یک قاشق غذاخوری عسل
  • یک قاشق غذاخوری آبلیمو

این مخلوط را ۳ بار، یا در موارد شدید، ۶ بار در روز بنوشید.

رفع مشکلات آلرژی بینی

با فشردن یک دانه پیاز متوسط و گرفتن آب آن، مخلوط کردن آن با عسل و قرار دادن مخلوط روی حرارت ملایم، مشکلات آلرژی بینی را درمان کنید. هنگامی که مخلوط خنک شد یک قاشق غذاخوری از آن صبح و دیگری بعد از خوردن هر وعده غذا مصرف شود.

سایر خواص پیاز و عسل

  • درمان آب مروارید چشم؛
  • به درمان آکنه کمک می کند؛
  • بیماری های قلبی، تصلب شرایین و فشار خون بالا را درمان می کند؛
  • مفید برای اسپرم، توانایی جنسی و طول دوره نعوظ در مردان را تقویت می کند زیرا حاوی مقادیر زیادی ویتامین ث است که هورمون جنسی مرد را تحریک می کند؛
  • باعث تقویت اعصاب می شود زیرا حاوی آهن، گوگرد و ویتامین های تقویت کننده اعصاب مانند ویتامین آ، ویتامین ب و ویتامین ث است و حاوی مواد مغذی مانند کربوهیدرات ها، پروتئین ها و نمک های معدنی مانند کلسیم و فسفر است.
  • این ماده مقوی قلب، عروق و گردش خون در نظر گرفته شده و از لخته شدن عروق قلب جلوگیری می کند و از حملات قلبی جلوگیری می کند.
  • حاوی مواد، آنزیم ها و مخمرهایی است که به درد معده می خورد.
  • غدد و هورمون ها را تحریک می کند.
  • بیماری های مختلفی مانند سفلیس، سل و سوزاک را درمان می کند، زیرا حاوی آنتی بیوتیک های طبیعی است.
  • اشتها را باز می کند، گازهای معده را دفع می کند؛
  • لخته شدن خون را کاهش می دهد؛
  •  سرفه و زبری قفسه سینه را درمان می کند.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *